Natalia Gonzalez Martin
I Saw Something Else Under The Sun

11.09.21 – 06.11.21

We are pleased to announce Natalia Gonzalez Martin’s (1995, Spain) first solo show at the gallery.

Borrowing the formal qualities of icon painting, Natalia’s work explores the inscriptions of a cultural heritage on one’s physical body and moral codes.

Placed in a bucolic setting, the figures represented are often adorned with detailed elements as delicate as fabrics, ripe tempting fruits and crawling insects. They are filled with historic symbolism, allowing us to pay attention to the traditions, gestures and habits we have inherited. Natalia’s work merges the characters from old fables with the constant supply of images we are subjected to daily aiming to blur the boundaries between divine, secular and earth in order to gesture towards other ways of desiring, feeling or being in the world, attuned to these paradoxes.

Fragmentation suggests anteriority, decay and loss in relation to some superseded whole. As an antidote to this, the German tradition of Weltlandschaft painting (World’s Landscape), offers an imaginary panoramic landscape seen from an elevated viewpoint where everything is depicted with hallucinatory detail, allowing the artist to compress the totality of the world in a painting. For her first solo exhibition, Natalia has created a synthesis of both these ideas; a totality in the fragment, permitting the viewer to project their own experiences onto these universal gestures.

Nous avons le plaisir de présenter la première exposition personnelle à la galerie de Natalia Gonzalez Martin (1995, Espagne).

Empruntant les qualités formelles de la peinture d’icônes, le travail de Natalia explore l’inscription d’un héritage culturel sur notre corps et sur nos codes moraux.

Mises en scène dans un cadre bucolique, les figures représentées sont souvent ornées d’éléments détaillés tels que des tissus délicats, des fruits mûrs et tentants, et des insectes rampants. Elles sont emplies d’un symbolisme historique, ce qui permet d’attirer notre attention sur les traditions, les gestes et les habitudes dont nous avons hérité.
Le travail de Natalia mélange les personnages de fables anciennes avec le flux constant d’images auxquelles nous sommes quotidiennement confrontés, dans le but d’estomper la frontière entre le divin, le séculaire et la terre afin de tendre vers d’autres manières de désirer, de sentir ou d’évoluer dans le monde, en accord avec ces paradoxes.

La fragmentation suggère l’antériorité, le déclin et la perte en relation avec un tout supplanté. En guise d’antidote à cela, la tradition allemande du Weltlandschaft (le paysage du monde) offre un paysage panoramique imaginaire contemplé depuis un point de vue élevé où tout est représenté dans le moindre détail hallucinant, permettant à l’artiste de compresser la totalité du monde dans un tableau.
Pour sa première exposition personnelle, Natalia a créé une synthèse de ces deux idées ; une totalité dans le fragment qui permet au spectateur de projeter ses propres expériences sur ces gestes universels.

Born in 1995, Spain.
Lives and works in London, England.


Education

2017 London Art School, Fine Art Painting at City & Guilds, London, England.


Exhibitions

2021
I Saw Something Else Under The Sun, Solo Show at Galerie Sébastien Bertrand, Geneva, CH
A New Artworld, Guts Gallery, London, UK
Bathing Nervous Limbs, Arusha Gallery, Edimbourg, UK
Les Danses Nocturnes, East Contemporary, Entrevaux, FR
I Am Unsure As To If Is Still Alive, Duo show alongside Davinia Ann Robinson, Quench Gallery, Margate, UK
Old Friends, New Friends, Collective Ending, London, UK
The Artist Oracle, White Crypt Gallery, London, UK
Back To Back, The Artist Contemporary, London, UK
Frozen Time, Annarumma Gallery, Naples, IT

2020
Always Winter, Brooke Benington Gallery, London UK


Selected Bibliography

Artist Spotlight: Natalia Gonzalez Martin, Boooooom, Online, July 2021
Natalia Gonzalez Martin on the craft behind her minutely detailed paintings, It's Nice That, April 2021, Online
Artist Interview, Floorr Magazine, April 2019